3 października na 10 gl (od 16:35) odbędą sie pierwsze zajęcia "Labolatorium kodowania" w ramach projektu finansowanego z funduszy euroejskich „Rozwój kompetencji i umiejętności gwarancją Twojej przyszłości!”.
Jest to cykl 10 spotkań, w ramach których uczniowie uzyskają wiedze potrzebną do zaprogramowania gry przygodowej w języku Python.
Zajęcia prowadzi Aleksandra Nowakowska
Program zajęć:
- Od czego zacząć? – poznajemy narzędzie w którym będziemy pracować
- Obraz i trochę o zmiennych – przypomnienie wiadomości o zmiennych
- Programowanie obiektowe – czym jest programowanie obiektowe? W jaki sposób w Pythonie zapisujemy klasy i obiekty
- Zasady gry - algorytmy
- Plan pomieszczeń, listy i słowniki – zbudujemy plan pomieszczeń, przypomnimy wiadomości o listach i słownikach
- Animacja postaci, sposoby zmiany obrazu.
- Tworzymy scenariusz, czyli co i kiedy będzie działało w naszej grze. – zmiana scen
- Sprawdzanie i aktualizacja stanu gry
- Muzyka i dźwięk
- Debugowanie czyli poprawianie błędów
W tej grupie (wtorek 10 GL, prowadząca A.Nowakowska) zostały jeszcze 2 wolne miejsca.
Starttuje również druga grupa (wg powyższego programu), zajęcia poprowadzi Mirosław Urbaczewski (wiadomość u prowadzącego).