Aktualności

          • Czwartkowy teatr

          • Już prawie tradycją naszego liceum stają się czwartkowe wyjścia klas do teatru. Przynajmniej raz w miesiącu, najczęściej w czwartek, różne klasy chodzą na przedstawienia do teatru - tak było w listopadzie (23.11), grudniu (14.12), styczniu (4.01) i lutym (1.02). Kontynuując tę tradycję, dzisiaj byliśmy na "Domu otwartym" w reżyserii Krystyny Jandy oraz na musicalu "Romeo i Julia" w reżyserii Janusza Józefowicza. O musicalu "Romeo i Julia" pisaliśmy już w listopadzie, a dzisiaj skupimy się na "Domu otwartym" Michała Bałuckiego, które zyskało nowe życie na scenie Teatru Polskiego w Warszawie.

            Spektakl ten, dzięki mistrzowskiej reżyserii Jandy, przenosi nas do świata krakowskiego mieszczaństwa przełomu XIX i XX wieku, ukazując jego codzienne życie, pomówienia, intrygi i niechęci z humorystycznym przekąsem. W "Domu otwartym" spotykamy różnorodne postaci: od przerysowanej, zmanierowanej pani domu Janiny Żelskiej (Anna Cieślak), przez radosnego flirciarza Adolfa (Ignacy Liss), po fordansera Fikalskiego (Szymon Kuśmider), który z łatwością nawiguje po socjety krakowskiego mieszczaństwa. Ta karnawałowa przygoda, pełna komizmu i społecznych obserwacji, staje się katastrofą dla bohaterów, ale ucztą dla widzów.

            Dekoracje Macieja Preyera i kostiumy Elżbiety Terlikowskiej przenoszą nas do epoki, kiedy Kraków tętnił życiem towarzyskim, a każde spotkanie było okazją do plotek i intryg. Spektakl Jandy jest dowodem na to, że teatr może być miejscem spotkań różnych światów: dawnych i współczesnych, poważnych i pełnych humoru.

            "Dom otwarty" to nie tylko powrót do korzeni teatralnej tradycji, ale również okazja do refleksji nad współczesnością. To spektakl, który pokazuje, że w teatrze klasyka może iść w parze z nowoczesnością, a sztuka może być zarówno rozrywką, jak i medium do głębszych przemyśleń. Nasza wizyta w teatrze to kolejny krok w tradycji edukacyjnych wyjść, które łączą naszą szkolną społeczność i pokazują, jak ważna jest kultura w naszym życiu.

          • Uczniowska debata „Płatności gotówkowe – relikt przeszłości czy symbol wolności?”

          •  Obraz zawierający tekst, Czcionka, zrzut ekranu, logo

Opis wygenerowany automatycznie

            Wczoraj w naszym liceum odbyła się debata uczniowska na temat

            „PŁATNOŚCI GOTÓWKOWE – RELIKT PRZESZŁOŚCI CZY SYMBOL WOLNOŚCI?”

            Debata przeprowadzona została w ramach udziału w projekcie edukacyjnym „Złote szkoły NBP”.

            W tym roku zaprosiliśmy eksperta finansowego, panią Annę Muszkowską z BNP Paribas, która sprawowała nadzór nad merytoryczną stroną dyskusji oraz wprowadziła nas w temat gotówkowych i bezgotówkowych rozliczeń finansowych.

            Celem debaty była edukacja ekonomiczno-finansowa młodzieży, zapoznanie się z potencjałem, ale i zagrożeniami związanymi z wyborem różnych form płatności.

            Tradycyjnego obrotu gotówkowego bronili: Aleksandra Daniłowska, Klaudia Falbowska, Bartosz Dzwonkowski, Kacper Mikołajczyk, natomiast swoje argumenty za maksymalizacją rozliczeń bezgotówkowych przedstawili Paweł Siekierko, Olga Kurlanc, Kamil Kordylas  i  Lestek Dostatni.

            Dyskusji przysłuchiwało się ponad 120 uczniów naszego liceum, którzy na koniec, w tajnym głosowaniu, zdecydowali, że wolą by udział gotówki w ogóle rozliczeń pozostał na dotychczasowym poziomie. Poprosiliśmy zatem o komentarz panią A. Muszkowską, która przyznała, że strona opowiadająca się za pieniądzem gotówkowym dysponowała lepszymi merytorycznie argumentami a mimo to, z uwagi na toczącą się wojnę za naszą wschodnią granicą i lęki z nią związane, głosujący wybrali tradycyjną „gotówkę w szufladzie”, która wydała im się być bardziej pewna i bezpieczna w trudnych czasach.

            Debatę przygotowali Anna Grydź i Oskar Warchoł, a wspaniale poprowadził ją Antek Posadowski.

          • Młodzieżowe Słowo CLXV LO

          • W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego zorganizowaliśmy plebiscyt na Młodzieżowe Słowo CLXV LO.

            Spośród zgłoszonych przez siebie propozycji uczniowie wybrali słowo SIGMA.

            Drugie miejsce zajęła ODKLEJKA, a na trzecim znalazło się słówko LOL.

            Nauczyciele wybrali słowo ODKLEJKA.

          • Wspólne kolędowanie w naszej szkole

          • W dniu dzisiejszym nasza szkoła rozbrzmiewała świątecznymi melodiami podczas wyjątkowego wydarzenia - wspólnego kolędowania. Uczniowie i nauczyciele zebrali się, aby wspólnie śpiewać zarówno tradycyjne polskie kolędy, takie jak „Wśród nocnej ciszy” i „Cicha noc, święta noc”, jak i międzynarodowe świąteczne hity, w tym „Last Christmas” i „We Wish You a Merry Christmas”.

            Wydarzenie to było również okazją do poznania różnorodnych tradycji bożonarodzeniowych z całego świata. Uczniowie przygotowali krótkie filmiki edukacyjne, w których przedstawili, jak obchodzi się Święta Bożego Narodzenia w różnych krajach, od Niemiec i Hiszpanii, po Meksyk, a nawet Japonię.

            Organizacją tego wyjątkowego dnia zajęły się panie Anna Grydź, Aneta Wróbel i Olena Byndas. W wydarzeniu aktywnie uczestniczyli uczniowie z różnych klas - z klas pierwszych znaczącą reprezentację wystawiły 1 d i 1 e.

            Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z naszego wspólnego kolędowania!

          • Europejski Dzień Języków Obcych 2023

          • Dzisiaj nasza szkoła z powodzeniem zorganizowała kolejną edycję Europejskiego Dnia Języków Obcych. Celem tego wydarzenia było podkreślenie znaczenia różnorodności kulturowej i językowej wśród uczniów jako kluczowych wartości, które wymagają ciągłego rozwijania i pielęgnowania.

            Główne atrakcje odbyły się na sali gimnastycznej, gdzie uczniowie prezentowali fascynujące ciekawostki o językach obcych w językach polskim, angielskim, hiszpańskim i niemieckim. Te prezentacje były nie tylko edukacyjne, ale również pokazały umiejętności językowe naszych uczniów.

            Uczestnicy mieli również okazję podziwiać pokazy talentów scenicznych, które dodatkowo uświetniły to kulturalne święto. Nie zabrakło również kiermaszu kulinarnego, gdzie można było skosztować różnorodnych potraw przygotowanych przez uczniów, co było wspaniałym sposobem na eksplorowanie smaków różnych kultur.

            Następnie, w holu głównym odbył się kiermasz słodkości i potraw. Za symboliczną kwotę uczestnicy mogli nabyć różnorodne przysmaki, a zebrane środki zostały przeznaczone na zakup potrzebnego wyposażenia szkolnego. Wydarzenie to było doskonałą okazją do świętowania bogactwa języków i kultur, a także do wsparcia szkolnej społeczności.

            Szersza relacja wkrótce.

          • RESQL w naszej szkole

          • W naszym liceum trwa wdrażanie systemu RESQL. Jest to innowacyjny system wspierający szkoły w rozwiązywaniu problemów przemocy rówieśniczej stworzony przy pełnym uczestnictwie społeczności szkolnej (uczniów, nauczycieli, dyrektorów i rodziców).

            Problemy na jakie odpowiada RESQL

            1. Nie zawsze jest dla uczniów oczywiste, czy to co się dzieje jest przemocą.

            2. Czasami uczniowie nie wiedzą jak zareagować. Zwłaszcza w przypadku przemocy relacyjnej.

            3. Uczniowie chcą być aminowi a jednocześnie nie chcą przechodzić obojętnie wobec tego co się dzieje w klasie i szkole.

            4. Nastoletnie ofiary przemocy rówieśniczej mają dużą trudność w zgłaszaniu swoich problemów.

            5. Reagowanie na przemoc w tym np. zgłaszaniem jest skutecznym działaniem zmniejszającym liczbę incydentów przemocy i poprawiającym bezpieczeństwo.

            Anonimowość

            1. Kody wpisywane do aplikacji są kodami szkoły – wszyscy uczniowie wpisują ten sam kod.

            2. Uczniowie nie podają swoich danych i nie są identyfikowani w żaden inny sposób (żaden uczeń nie jest powiązany z numerem z dziennika lub innym indywidulnym identyfikatorem).

            3. Tożsamość ucznia będzie znana interwentowi, który otrzyma jego wiadomość dopiero wtedy kiedy on sam poda te informacje (takie jakie chce i tyle ile chce).

            4. Dane dotyczące zgłoszeń i rozmowy ucznia i interwenta widoczne są tylko interwentom, którzy mają dostęp do panelu interwenta w szkole (trójka szkolnych pedagogów, którzy odbierają i zajmują się zgłoszeniami oraz dyrektor szkoły).

            5. Rozwiązanie RESQL nie przetwarza danych osobowych uczniów. Jedyną informacją o uczniach jest unikalny nadany w systemie identyfikator urządzenia, na którym uczeń zarejestrował aplikację.

            Uczniowie, których rodzice wyrazili pisemną zgodę na zainstalowanie aplikacji i korzystanie z systemu otrzymują od wychowawców (bądź pedagogów szkolnych) kod szkoły pozwalający nawiązać kontakt ze szkolnymi interwentami.

            Więcej informacji na temat systemu można znaleźć pod adresem https://resql.pl/

          • „Antygona” w Teatrze Polskim

          • W tym tygodniu sześć klas (1 e, 1 f, 1 g, 1 h, 2 c, 2 f) wybrało się na inscenizację klasycznej tragedii Sofoklesa (i jednocześnie szkolnej lektury) w Teatrze Polskim.

            Oparta na klasycznej tragedii Sofoklesa, nowa odsłona "Antygony" w reżyserii Piotra Kurzawy w Teatrze Polskim, jest zarówno świeża, jak i wierna oryginałowi. W spektaklu zachwyca przede wszystkim Bernadetta Statkiewicz w roli tytułowej, która z posągową urodą i arystokratyczną wyniosłością doskonale oddaje dostojeństwo i tragedię Antygony. Jej portret postaci, wyrażający zarówno determinację, jak i kruchą emocjonalność, jest niezapomniany. Szymon Kuśmider jako Kreon, przedstawiony jako żołnierz i mąż stanu zamiast typowego tyrana, wnosi głębię i złożoność do swojej postaci. Jego interakcje z Antygoną są sercem dramatu, przedstawiając konflikt serca i rozumu.

            Scenografia i kostiumy, utrzymane w duchu współczesności, a jednocześnie ponadczasowości, doskonale komponują się z tekstem przetłumaczonym przez Antoniego Liberę, który jest zarówno przejrzysty, jak i mocno osadzony w współczesności. Wspaniałe światło i muzyka dodatkowo wzbogacają doświadczenie widzowskie, tworząc atmosferę napięcia, która kulminuje w scenie finałowej.

            Pozostali aktorzy, w tym Dorota Bzdyla jako Ismena, Paweł Kurcz w roli Strażnika, czy Eliza Borowska jako Eurydyka, również zasługują na pochwałę za ich przemyślane i emocjonalne interpretacje swoich postaci. Każda z tych ról, mimo że czasami krótka, wnosi istotny wkład do opowieści.

            Reżyseria Kurzawy pokazuje, że klasyczne tragedie nadal mogą być świeże i relewantne. Zręczne połączenie klasycznych motywów z nowoczesnymi elementami, świetna gra aktorska oraz dopracowana strona wizualna i dźwiękowa sprawiają, że "Antygona" w Teatrze Polskim jest spektaklem, który pozostaje w pamięci długo po opuszczeniu teatru.

    • Kronika szkoły

      • Odnośnik: https://www.liceum165.edu.pl/a/kronika-szkoly#photos:text/text44:1
      • Odnośnik: https://www.liceum165.edu.pl/a/kronika-szkoly#photos:text/text44:2
      • Odnośnik: https://www.liceum165.edu.pl/a/kronika-szkoly#photos:text/text44:3
      • Odnośnik: https://www.liceum165.edu.pl/a/kronika-szkoly#photos:text/text44:4
    • Nasze media społecznościowe

    • Galeria zdjęć

      • brak danych
    • Godziny dzwonków

      Środa 15.10.2025
    • Librus Synergia
    • Biuletyn informacji publicznej
    • Logowanie