Aktualności

          • Relacja z dnia otwartego

          • W ostatnią środę, 14 maja, w godzinach 17:00–19:00, nasze liceum otworzyło drzwi dla kandydatów i ich rodziców. Dzień Otwarty w CLXV Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie był okazją do bliższego poznania szkoły, nauczycieli, uczniów oraz oferty edukacyjnej na nadchodzący rok szkolny.

            Wydarzenie rozpoczęło się muzycznie – w holu głównym zagrał szkolny zespół One Sixty Five, który wprowadził gości w radosny i energiczny nastrój. Tuż po występie odbyło się spotkanie informacyjne z dyrektorem szkoły, panem Januszem Ciepielewskim, który przedstawił liceum, jego wartości oraz dotychczasowe osiągnięcia uczniów. Gościem specjalnym była dr Jolanta Korycka-Skorupa, prodziekan ds. studenckich Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego, która opowiedziała o możliwościach współpracy ze środowiskiem akademickim.

            W czasie dwóch intensywnych godzin odwiedzający mogli swobodnie poruszać się po szkole, zaglądając do licznych sal tematycznych. Na parterze dużym zainteresowaniem cieszyły się zajęcia z biznesu i zarządzania, gdzie prezentowano konkursy, gry edukacyjne i materiały dydaktyczne. Na strzelnicy chętni mieli okazję spróbować swoich sił w celowaniu z broni krótkiej i długiej, a w hali sportowej odbywały się pokazowe treningi z lekkoatletyki, siatkówki i koszykówki.

            Na pierwszym piętrze działał zespół pomocy psychologiczno-pedagogicznej, przygotowując m.in. quizy, testy refleksu oraz akcję "Słoik dobrej myśli". W sali historycznej odbywało się spotkanie informacyjne o rozszerzeniu z historii, towarzyszyła mu wystawa "1000-lecie Korony Polskiej". Na miłośników geografii czekały quizy i sprzęt badawczy, a także rozmowy z przedstawicielami UW. Z kolei w salach językowych można było zagrać w gry, rozwiązać zagadki, poznać metody nauczania oraz spróbować swoich sił w escape roomie językowym.

            Na drugim piętrze zainteresowani mogli zobaczyć pokazy z fizyki i biologii, wykonać własne preparaty mikroskopowe czy założyć hodowlę bakteryjną. W sali informatycznej prezentowano drony i roboty, a członkowie zespołu informatycznego z pasją opowiadali o swoich projektach. W salach przedmiotowych z matematyki, języka polskiego i języków obcych nie brakowało zagadek, gier edukacyjnych i kreatywnych prezentacji.

            Dziękujemy wszystkim gościom za tak liczne przybycie i zainteresowanie naszą szkołą. Mamy nadzieję, że Dzień Otwarty pomógł Wam w podjęciu ważnej decyzji edukacyjnej. Do zobaczenia we wrześniu – już jako uczniowie CLXV LO!

          • Czwartkowy teatr

          • Dzisiaj uczniowie naszego liceum mieli wyjątkową okazję obejrzeć spektakl „Aktorzy w dobrej wierze. Próba” w Teatrze Polskim w Warszawie.

            Na przedstawienie złożyły się dwie jednoaktówki autorstwa Pierre’a de Marivaux„Aktorzy w dobrej wierze” oraz „Próba”, w przekładzie Jerzego Radziwiłowicza, w reżyserii Edwarda Wojtaszka. Spektakl, osadzony w realiach XVIII-wiecznej Francji, zachwycił nie tylko mistrzowską grą aktorską i wyrafinowaną scenografią, ale również głęboką analizą ludzkiej psychiki, relacji międzyludzkich oraz mechanizmów społecznych.

            W pierwszej części – „Aktorzy w dobrej wierze” – widzowie mogli śledzić zabawne, lecz niepozbawione refleksji przygotowania do teatralnego przedstawienia, które z pozoru jest niewinną zabawą, a z czasem odsłania ukryte napięcia i emocje bohaterów. W drugiej jednoaktówce – „Próba” – sceniczna intryga staje się narzędziem do wystawienia uczuć na próbę, co prowadzi do nieoczywistych i wzruszających wniosków.

            Spektakl wyróżniał się niezwykłą oprawą wizualną – od zachwycających kostiumów i realistycznej scenografii autorstwa Weroniki Karwowskiej, po subtelną grę światłem i dźwiękiem. Wśród aktorów pojawili się m.in. Katarzyna Skarżanka, Krzysztof Kwiatkowski, Irmina Liszkowska, Paweł KruczJakub Kordas, tworząc wyraziste i poruszające kreacje.

            Była to nie tylko artystyczna uczta, ale również znakomita lekcja historii, literatury i wrażliwości społecznej. Udział w takim wydarzeniu na pewno na długo pozostanie w pamięci naszych uczniów.

          • Dzień otwarty dla kandydatów do CLXV LO

          • Serdecznie zapraszamy wszystkich kandydatów oraz ich rodziców na Dzień Otwarty, który odbędzie się 14 maja (środa) w godzinach 17:00–19:00 w budynku naszego liceum.

            To wyjątkowa okazja, aby zapoznać się z ofertą edukacyjną naszej szkoły, zwiedzić sale lekcyjne, porozmawiać z nauczycielami i uczniami oraz wziąć udział w ciekawych wydarzeniach i warsztatach przygotowanych specjalnie dla Was.

            Gościem specjalnym wydarzenia będzie dr Jolanta Korycka-Skorupa, prodziekan ds. studenckich Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego.

            W programie przewidujemy m.in.:

            • spotkanie z Dyrektorem szkoły, p. Januszem Ciepielewskim (hol główny, godz. 17:00),
            • pokazy przedmiotowe, quizy, warsztaty i gry edukacyjne z różnych dziedzin: matematyki, języków obcych, fizyki, biologii, historii, informatyki i wielu innych,
            • prezentacje sprzętu dydaktycznego, doświadczeń fizycznych i biologicznych, mikroskopowania, druku 3D, robotyki, działań zespołu psychologiczno-pedagogicznego,
            • pokazowe treningi sportowe w hali i siłowni,
            • występ szkolnego zespołu muzycznego One Sixty Five,
            • oraz specjalne atrakcje w języku hiszpańskim, niemieckim i angielskim.

            Pełen program wraz z lokalizacjami wydarzeń można znaleźć na stronie: Program Dnia Otwartego.
            Nasi uczniowie będą również obecni na miejscu, by pomóc w poruszaniu się po szkole.

          • Akademia z okazji uchwalenia Konstytucji 3 maja

          • Dziś w naszej szkole odbyła się uroczystość z okazji rocznicy uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uroczystą akademię na sali gimnastycznej przygotowały klasy 3E i 3D pod opieką pań Pauliny Jędrycha-Jońcy i Renaty Banaszczyk.

            Na szkolnym patio uczniowie wysłuchali również serii prelekcji poświęconych świętom majowym: 1 maja – Świętu Pracy, 2 maja – Dniu Flagi Rzeczypospolitej Polskiej oraz 3 maja – Świętu Narodowemu Trzeciego Maja. Spotkanie przygotował nauczyciel historii, pan Paweł Stachurski.

          • Zakończenie roku klas czwartych

          • Dzisiaj po raz drugi w historii naszego liceum pożegnaliśmy klasy czwarte.

            Podczas ceremonii, w uroczystej i wzruszającej atmosferze, dyrekcja szkoły oraz przewodnicząca rady rodziców wręczyły nagrody i wyróżnienia najlepszym uczniom. Przemówienia pełne ciepła i dumy z osiągnięć absolwentów wywołały silne emocje wśród zebranych, podkreślając wyjątkowość tego wydarzenia.

            Uroczystość uświetniła część artystyczna, którą z ogromnym zaangażowaniem przygotowały klasy 2H, 3A i 3G dla swoich starszych koleżanek i kolegów. W programie znalazły się piosenki śpiewane przez uczniów wraz z nauczycielkami Anitą Żuk i Sylwią Łachmańską, kabaret przygotowany pod kierunkiem Ewy Nowalnickiej-Stosio oraz występ naszego szkolnego zespołu ONE SIXTY FIVE pod opieką Anny Grydź.

            Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z uroczystości.

          • Brązowy Wilk dla uczniów naszego liceum

          • Uczniowie naszej szkoły: Jakub Heller, Szymon Jaworski, Jan Duma, Tomasz Juszczak i Maciej Głażewski dzięki swojemu fantastycznemu projektowi społecznemu Velo Warszawa otrzymali Brązowego Wilka w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Zwolnieni z Teorii. Serdeczne gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

          • Historyczny sukces ucznia klasy 3g

          • Miło nam poinformować, że uczeń klasy 3g Aleksander Tomasik został finalistą etapu ogólnopolskiego XVIII  Olimpiady Przedmiotowej im. mjr. Marka Gajewskiego Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1921 – 1956. Od Traktatu Ryskiego do Żołnierzy Niezłomnych.

            Dzięki temu uzyskał zwolnienie z egzaminu maturalnego z historii z części pisemnej i ustnej.

          • Nauczanie innowacyjne metodą CLIL: angielski-geografia

          • W roku szkolnym 2024/2025 (wrzesień 2024 – kwiecień 2025) w klasie 3G realizowany był projekt innowacyjnego nauczania metodą CLIL: angielski – geografia (Terenoznawstwo: Polska / Country Study: Poland).

            Projekt stanowił odpowiedź na potrzeby naszej szkoły i miał na celu zachęcanie uczniów do jak najczęstszego używania języka angielskiego w realnych sytuacjach i naturalnych warunkach. Co ważniejsze, dąży do uczynienia nauki procesem przyjemnym, celowym i efektywnym.

            Założyliśmy, że powiązanie edukacji językowej z treściami realizowanymi na lekcjach geografii nie tylko umożliwi osiągnięcie celów projektu, ale przyniesie także liczne korzyści całej społeczności szkolnej. Efektem będzie:

            • zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka angielskiego poprzez powiązanie go z treściami geograficznymi,

            • rozwój umiejętności porozumiewania się w języku angielskim,

            • doskonalenie umiejętności uczenia się, ponieważ nauka geografii w języku angielskim wymaga dodatkowego zaangażowania,

            • rozwój kompetencji informatycznych poprzez wykorzystanie narzędzi TIK (przygotowanie quizów, Kahootów, projektów),

            • pogłębienie kompetencji geograficznych dzięki realizacji treści z geografii w języku angielskim.

            Zajęcia metodą CLIL obejmowały 20 godzin pozalekcyjnych (10 godzin pracy z nauczycielem i 10 godzin pracy własnej uczniów). Charakteryzowały się aktywną współpracą uczniów klasy 3G, wymianą informacji, dzieleniem się wiedzą i doświadczeniem oraz komunikacją w języku angielskim na poziomie B2, zbliżoną do tej prowadzonej w naturalnych warunkach. Zajęcia te były atrakcyjne i stanowiły wyzwanie zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.

            W trakcie realizacji programu uczniowie przygotowywali plakaty, projekty, quizy i kahooty, które były prezentowane w klasie i wykorzystywane podczas zajęć pozalekcyjnych z CLIL.

            Autorką programu jest nauczycielka języka angielskiego, dr Olena Byndas. Realizacja projektu wymagała współpracy z nauczycielką geografii oraz wychowawczynią klasy 3G, panią Sylwią Łachmańską, zwłaszcza na etapie opracowywania tematów zajęć.

          • Spotkanie z przedstawicielem wojska

          • W poniedziałek nasza szkoła gościła porucznika z Wojskowego Centrum Rekrutacji Warszawa-Praga. Spotkanie odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii informacyjnej pod hasłem: „Poznaj swojego rekrutera”.

            Uczniowie mieli okazję dowiedzieć się, jakie możliwości oferuje służba w Wojsku Polskim. Pan porucznik szczegółowo omówił m.in. różne formy służby wojskowej, warunki rekrutacji oraz przedstawił ofertę edukacyjną uczelni wojskowych i szkół podoficerskich.

            Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem i było cennym źródłem wiedzy dla wszystkich, którzy rozważają swoją przyszłość w mundurze. Dziękujemy za inspirujące spotkanie!

          • Angielski poprzez teatr – Dr Jekyll and Mr Hyde

          • W tym tygodniu osiem klas naszego liceum miało okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu kulturalnym – spektaklu Dr Jekyll and Mr Hyde w języku angielskim, wystawianym w Teatrze Studio Buffo przez TNT Theatre Britain.

            Przedstawienie oparte na powieści Roberta Louisa Stevensona to niezwykła analiza natury zła i podwójnej tożsamości człowieka. Choć utwór nie zawiera klasycznego romansu ani dynamicznych zwrotów akcji, jego siła tkwi w głębokiej refleksji nad moralnością i naturą ludzkiej duszy. Reżyser Paul Stebbings stworzył spektakl łączący elementy dramatu, teatru fizycznego oraz inspiracje kinem niemym i kryminalnymi thrillerami, co nadało inscenizacji unikalny charakter.

            W głównych rolach wystąpili: Gareth Kennerly jako Dr Jekyll, Nick Dutton jako Mr Hyde oraz Adrian Palmer jako Utterson, prawnik prowadzący śledztwo w sprawie niezwykłej przemiany Jekylla. Całość dopełniła scenografia Arno Scholza, choreografia Erica Tessier Lavigne’a i kostiumy Juliane Kasprzik.

            Wyjście na spektakl było nie tylko okazją do spotkania z klasyką literatury, ale także rozwijania umiejętności komunikacji i rozumienia języka angielskiego ze słuchu. Uczniowie mogli doświadczyć sztuki w jej oryginalnej wersji językowej, co stanowiło cenną lekcję zarówno pod względem językowym, jak i kulturowym.

          • Dni otwarte dla kandydatów

          • Serdecznie zapraszamy wszystkich kandydatów oraz ich rodziców na Dni Otwarte naszego liceum, które odbędą się 14 maja w godzinach 17:00–19:00. To wyjątkowa okazja, by osobiście zapoznać się z naszą bazą dydaktyczną, poznać nauczycieli i uczniów oraz odkryć szerokie możliwości edukacyjne, jakie oferuje nasza szkoła.

          • Podziękowania od zespołu ONE SIXTY FIVE

          • Bardzo dziękujemy Dyrekcji naszej naszej szkoły, w szczególności panu Januszowi Ciepielewskiemu, który uwierzył w nas i  zakupił sprzęt dla naszego zespołu ONE SIXTY FIVE:

            Piękną perkusję! Dwa 100W wzmacniacze gitarowe! Nowy mikser! Klawisze! Statywy i okablowanie! 

            Dziękujemy też Radzie Rodziców za wzmacniacz basowy, bez którego przecież żaden rockowy kawałek nie może się obejść oraz za nowe mikrofony!

            Dziękujemy, że nas wspieracie! 

            ONE SIXTY FIVE

          • O bezpieczeństwie na drodze

          • Dzisiaj w ramach programu „Warszawa Chroni” odbyło się w naszej szkole spotkanie poświęcone problematyce bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Prelekcję na hali sportowej poprowadził funkcjonariusz Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji.

            Podczas spotkania omówione zostały kluczowe zasady kodeksu drogowego, w tym pierwszeństwo przejazdu, szczególna ostrożność oraz ograniczone zaufanie. Policjant wyjaśnił różnice między potocznym rozumieniem przepisów a ich faktycznym brzmieniem w prawie drogowym.

            Prelegent przedstawił również przykłady wypadków drogowych, analizując ich przyczyny i konsekwencje wynikające z lekceważenia przepisów, zarówno przez kierowców, jak i pieszych. Uczniowie dowiedzieli się także, jak różne czynniki – takie jak czas reakcji, stan nawierzchni czy warunki atmosferyczne – wpływają na długość drogi hamowania oraz dlaczego elementy odblaskowe mają kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.

            Na zakończenie wykładu uczestnicy otrzymali odblaskowe opaski i materiały edukacyjne promujące program „Warszawa Chroni”, przygotowane przez Stołeczne Centrum Bezpieczeństwa Urzędu m.st. Warszawy.

          • Spotkanie ze studentami UW

          • W dniu 20 marca w naszym liceum odbyło się spotkanie z przedstawicielami studentów Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych z kierunków Geografia i Gospodarka Przestrzenna Uniwersytetu Warszawskiego. 

            Nasi tegoroczni maturzyści oraz uczniowie klas 2a, 2b, 3a, 3b i 3f mogli posłuchać ciekawych informacji na temat wydziału oraz kół naukowych działających na jego terenie. Goście przedstawili ofertę studiów na WGiSR UW, zapoznali nas z wydarzeniami, które prowadzi Samorząd Studencki oraz możliwościami jakie dają studentom wyjazdy w ramach programu Erasmus+.

            Przedstawiciele Samorządu Studentów Wydziału Geografii i Studiów Regionalnych zachęcili również naszych uczniów do wzięcia udziału w tegorocznej edycji programu „Ogarnij gegrę” przeznaczoną dla wszystkich zainteresowanych przedmiotem i rzetelnym przygotowaniem do egzaminu maturalnego z geografii.

          • Rekrutacja na przyszły rok szkolny

          • Na naszej stronie internetowej - w zakładce Rekrutacja 2025 - opublikowaliśmy warunki rekrutacji do klas pierwszych w roku szkolnym 2025/2026. Zapraszamy wszystkich zainteresowanych uczniów i ich rodziców do zapoznania się z naszą ofertą edukacyjną oraz szczegółami procesu rekrutacyjnego.

            W przyszłym roku szkolnym planujemy otworzyć cztery klasy o zróżnicowanych profilach, aby sprostać różnorodnym zainteresowaniom i potrzebom naszych przyszłych uczniów:

            Klasa 1A - humanistyczna z rozszerzonym programem nauczania z języka polskiego, historii oraz języka angielskiego.

            Klasa 1B - matematyczno-informatyczna z rozszerzoną matematyką, informatyką oraz językiem angielskim.

            Klasa 1C - geograficzno-biznesowa (integracyjna) z rozszerzonym programem nauczania geografii, biznesu i zarządzania oraz języka angielskiego.

            Klasa 1D - chemiczno-biologiczna / biologiczno-geograficzna z rozszerzonym programem nauczania biologii, geografii / chemii oraz języka angielskiego.

            Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem oraz terminarzem rekrutacji.

          • Zebrania i dni otwarte dla rodziców

          • W najbliższy wtorek (18.03) odbędą się zebrania z rodzicami dla klas 4 oraz dni otwarte dla klas 1–3.

            W godzinach 18:00-20:00 do Państwa dyspozycji będą wszyscy nauczyciele.

            Przydział sal, w których będzie można z nimi porozmawiać, zostanie wywieszony na tablicy przy wejściu.

            Serdecznie zapraszamy!

          • Sukcesy i życzenia: podsumowanie semestru

          • Dziś podczas czwartej godziny lekcyjnej odbył się apel podsumowujący wyniki w nauce uzyskane przez uczniów w pierwszym semestrze. Uroczystość miała miejsce na hali sportowej, a uczestniczyły w niej wszystkie klasy wraz z nauczycielami.

            Podczas apelu uczniowie osiągający najlepsze wyniki w nauce zostali uhonorowani wyróżnieniami i stypendiami. Docenieni zostali również laureaci konkursu „Śladami dawnych słów, czyli archaizmy w literaturze polskiej”, którzy otrzymali nagrody oraz pamiątkowe dyplomy.

            Apel był także okazją do złożenia życzeń wszystkim nauczycielkomuczennicom z okazji jutrzejszego Dnia Kobiet. Dyrektor szkoły wyraził swoją wdzięczność nauczycielkom za ich codzienny trud oraz życzył wszystkim paniom, zarówno nauczycielkom, jak i uczennicom, wielu radości i sukcesów.

          • Czwartkowy teatr

          • Wczoraj uczniowie czterech klas naszego liceum mieli okazję obejrzeć spektakl „Śluby panieńskie” Aleksandra Fredry w reżyserii Dana Jemmetta w Teatrze Polskim w Warszawie. To nietuzinkowe podejście do klasyki literatury zaskoczyło widzów swoją świeżością i humorem.

            Dan Jemmett, inspirując się estetyką angielskich lat 70. XX wieku, przeniósł fredrowską opowieść w świat znany z popularnych sitcomów i filmów tamtej epoki. Elementy kultury brytyjskiej nadały spektaklowi niecodzienny charakter, a współczesne akcenty – jak chociażby prośba Gustawa o keczup – wywoływały salwy śmiechu na widowni. Aktorzy brawurowo wcielili się w swoje role, a kreacje Sławomira Grzymkowskiego (Radost) oraz Maksymiliana Rogackiego (Gustaw) zostały szczególnie docenione przez publiczność.

            Spektakl dostarczył naszym uczniom nie tylko rozrywki, ale i skłonił do refleksji nad ponadczasowością komedii Fredry. Cieszymy się, że mogliśmy wziąć udział w tym niezwykłym wydarzeniu teatralnym!

          • Gdzie technologia spotyka się z pasją do nauki

          • W naszej szkole technologia nabiera życia! Uczniowie trzeciej klasy zbudowali robota o nazwie Q-Scout i właśnie rozpoczęli kolejną ekscytującą fazę pracy – testowanie własnych programów sterujących. Po udanych próbach z gotowym oprogramowaniem, teraz sami tworzą kod, który sprawi, że robot będzie wykonywał ich polecenia.

            To doskonała okazja do rozwijania umiejętności programistycznych, logicznego myśleniakreatywności! A to dopiero początek – kolejnym krokiem w naszej technologicznej przygodzie będzie sterowanie dronem. Dron już czeka – kto wie, jakie wyzwania przed nami?

          • Sukces naszych uczniów w konkursie zorganizowanym na GPW w Warszawie

          • Z przyjemnością ogłaszamy, iż Olga Dostatnia - uczennica klasy 2i, zajęła trzecie miejsce w konkursie na najlepszą pracę pt. Plan świadomego zarządzania finansami w perspektywie najbliższych 10 lat, w ramach projektu Akademia jutra - Trampki na giełdzie.  Finał oraz wręczenie nagród zorganizowano na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wizyta w budynku warszawskiej giełdy, była dla Naszego zespołu niemałym przeżyciem. W trakcie gali uczniowie i uczennice mieli okazję zgłębić tajniki oszczędzania oraz inwestowania. Inspirujące wystąpienia praktyków biznesu oraz dyskusje eksperckie skupiły na sobie niemałą uwagę uczestników wydarzenia. Największe emocje wywołało ogłoszenie zwycięzców i wręczenie atrakcyjnych nagród rzeczowych. Praca Olgi (filmik) zebrała ogrom komplementów ze strony Komisji Konkursowej. Gratulujemy!

            Serdeczne podziękowania dla Wszystkich Nauczycieli zaangażowanych w realizację projektu Fundacji Trampki na Giełdzie oraz Fundacji XTB, w tym biorących udział w październikowych i listopadowych szkolnych warsztatach (2024r.), po styczniową sesję pytań online QA (2025r.). Podziękowania dla Pani Renaty Banaszczyk za organizację wyjścia oraz opiekę nad uczniami, w trakcie Finału na GPW w Warszawie. W projekcie łącznie wzięło udział czternaście zespołów klasowych - klasy pierwsze oraz klasy drugie.

            Zespół Nauczycieli BiZ i PP